23 Ocak 2007

İŞ KAZASI

Aşağıdaki olay bir fıkra değil tümüyle yasanmış bir olayın öyküsüdür.

Rizede'de, "kaza geçiren" bir isçi tarafından, olayı ayrıntısıyla anlatmak için şantiye sefine yazılmıştır.

"Sayın şantiye şefim, is kazası tutanağına planlama hatası diye yazmıştım. Bunu yeterli görmeyerek ayrıntılı anlatmamı istemişsiniz. şu anda hastahanede yatmama neden olan olaylar aynen aşağıda anlattığım gibi olmuştur. Bildiğiniz gibi ben duvar ustasıyım. inşaatın 6. katındaki işimi bitirdiğim zaman biraz tuğla artmıştı. Yaklaşık 250 kg. kadar olduğunu sandığım bu tuğlaları aşağıya indirmem gerekiyordu. aşağıya indim ve bir varil buldum. Ona sağlam bir ip bağladım. 6. kata çıktım ve ipi bir çıkrıktan geçirip ucunu aşağıya saldım. Tekrar aşağıya indim ve ipi çekerek varili 6.kata çıkardım. ipin ucunu sağlam bir yere bağlayıp tekrar yukarı çıktım. Tüm tuğlaları varile doldurdum. aşağıya indim, bağladığım ipin ucunu çözdüm. ipi çözmemle
birlikte kendimi havalarda buldum. Nasıl bulmayayım? Ben Yaklaşık 70 kiloyum. 250 kilogramlık varil hızla aşağıya doğru düşerken, beni yukarıya çekti. Heyecan ve şaşkınlıktan ipi bırakmayı akıl edemedim. Yolun yarısında dolu varille çarpıştık.Sağ iki kaburgamın bu sırada kırıldığını sanıyorum. Tam yukarı çıkınca, iki parmağım iple birlikte çıkrığa sıkıştı. Parmaklarım da bu sırada kırıldı. Bu sırada yere çarpan varilin dibi çıktı ve tuğlalar çevreye saçıldı. Varil hafifleyince, bu kez ben aşağıya inmeye, varil yukarıya çıkmaya başladı ve yolun yarısında yine varille çarpıştık.Sol bacağımın kaval kemiği de bu sırada kırıldı. Can havli ile ipi bırakmayı akıl ettim ve tabii Yaklaşık 3.kat hizasından aşağıya düştüm. Soldaki kaburgalarımla sol el bileğimde o zaman kırıldı sanırım. Basımı yukarı kaldırdığımda boş varilin hızla üzerime geldiğini gördüm. Kafatasımın da böyle çatladığını
sanıyorum.Bayılmışım, gözümü hastanede açtım.Tanrının herkesi böyle görünmez kazalardan korumasını diler, hürmetle ellerinizden öperim.

Duvarcı Ustanız.
C..... S......

Hiç yorum yok: