02 Aralık 2006

Cem Yılmaz ile 2004 Röportajı

2004'TE DÜNYA

Uzaydan başlayalım: Mars'ta hayat olduğu kanıtlanacak mı?
Bence 2004'te Mars'ta su bulunacak. Ama akabinde bunun kuyu suyu olduğu,
içilemeyeceği anlaşılacak.


2004'TE TÜRKİYE

Meclis'te parlamenterlere lap-top dağıtılması demokrasimizi nasıl etkileyecek?
Bunun kullanma amacı ne olacak bilemiyorum. Ama ' minder' diye kullanılma tehlikesi
var. O deri koltuklarda bir maraz olduğunu duymuştum.

2004'te siyasette Ecevit, Erbakan, Demirel, Çiller, Yılmaz olmayacak. Mizahçılar
açısından zor bir yıl olmayacak mı?
Karikatür dünyasında uzun zamandır bunun sıkıntısı yaşanıyor. Biz de "Lider yok ki,
taklidini yapasın" diye espri yapıyoruz.

Üzerine espri yapılamayan lider korkutur beni? Hiç Bahçeli esprisi duymadım mesela?
Yıldırım Akbulut'u çok arayacak gibiyiz.
Ben onun zamanında başlamıştım mizaha biliyor musun?.

İstanbul'da belediye başkanı olarak kim görünüyor?
Otobüslerin rengini kırmızıya dönüştürecek kim varsa, ben onun kazanmasını isterim.
Aslında çok başarılı, yumuşak bir geçiş yaptılar: 'Doğa dostu otobüs' 'ekolojik,
hijyenik otobüs' filan diye diye bütün otobüsler yemyeşil oldu. Bence otobüsler
değil de etraf yeşil olsa daha iyi olur.

Köşk'te milli bayram resepsiyonlarında bir kriz beklenir mi? Senin Cumhurbaşkanı ile
tanışma şansın oldu mu?
Olmadı. Bir çok kimsenin de olmadığını tahmin ediyorum. Cumhuriyet bayramı
resepsiyonuna bazı sanatçıları davet ettiler. Doğrusu ben de gitmeyi isterdim. Ama
öyle bir davet olmadı. Bu davetin nasıl geldiğini de merak ediyorum.

AB üyeliği? Ne zaman girebilecek Türkiye?
"Bu şartlarda mümkün değil abi" ile "Girdik sayılır" arasında gidip geliyoruz. Valla
benim için saat kaçta gireceği önemli? Çünkü ben öğlene kadar uyuyorum. "Gündüz
gireriz de ben uykuda olurum, atlarım, Euro'ya geçilir parasız kalırım" diye
korkuyorum.

Kıbrıs? Sence Türkiye, Kıbrıs'ta bir kumar mı oynuyor?
Onu Mehmet Ali Erbil'e sormak lazım.

Deprem? Vizontele'de müteahhit 'Artist Fikri' vardı. Onların inşaatları başımıza
göçecek mi?
Veli Göçer vardı ya? Bir insan bu kadar mı soyismiyle müsemma olur. Ben bir de o
anlamda eski RTÜK Başkanı Nuri Kayış'ın soyadını çok anlamlı bulurum. İsmi
söylendiği anda, kanalın kapanması icap ediyor.

Liradan üç sıfır atılması hayatımızı nasıl etkileyecek?
Bence sadece memur maaşlarından üç sıfır atacaklar, fiyatlar aynı kalacak. Yani
gelirleri azaltacak, giderlere dokunmayacaklar. Maliye geçenlerde şöyle bir açıklama
yaptı: "Bakın, 1,5 milyar maaş alan birinin maaşı 1,5 milyon TL olacak. Ona göre
harcayın" diyordu. Adamlar ipucunu veriyor işte?

2004'TE DÜNYA

Uzaydan başlayalım: Mars'ta hayat olduğu kanıtlanacak mı?
Bence 2004'te Mars'ta su bulunacak. Ama akabinde bunun kuyu suyu olduğu,
içilemeyeceği anlaşılacak.

Uzaylılar gelecek mi?
Ben bu soruyu bir röportaj için gittiğimizde Demirel'e sordum. Baktım ki her şeyi
biliyor, cevap vermediği soru yok, dedim ki, "Efendim, Marslılar var mı?" Ben sandım
ki, bu soru üzerine yüzündeki maskeyi çıkaracak -mesela Ecevit çıkacak altından
filan- ya da "Bu ne biçim soru" diyecek, şöyle bir baktı ve güldü yalnızca? Hiçbir
şey demedi.

Saddam Hüseyin ne olacak?
Onun dublörleri yakalanmaya başlayacak artık? Kuyuda paralarla yakalanması hakikaten
tam karikatürdü.

Sıra Bush'un yakalanmasına geldi mi?
O da Teksas'ta bir petrol kuyusunda, yanında bir milyon dolarla yakalanacak.

Bin Ladin?
Onun kellesine 50 milyon dolar veriyorlar ya, bir arkadaşla Sinan Çetin'i 'Bin
Ladin' diye ihbar etmeyi düşünüyoruz. Kır sakallarına biraz rötuş yapıp tıpatıp
benzetebiliriz.

Michael Jackson'ın çocukları taciz skandalı nereye varacak?
"Kaset çıkaracakmış, promosyon için yaptı" diyorlar. Geçen gün Eğitim Gönüllüleri
Vakfı'nın gecesine çağrıldık. "Siz çocukların sevgilisisiniz" dediler. "Yanlış"
dedim, "O, Michael Jackson?" Bundan sonra hiçbir sanatçı için "Çocukların sevgilisi"
denemeyecek.

Tıp insan ömrünü uzatabilecek mi?
Evet, insan ömrü 400 yıl olacak, ama emeklilik yaşı da 360'a çıkarılacak.
Dolayısıyla bir şey değişmemiş olacak.

Ozon tabakası delinecek mi?
O da artık delinsin be birader? Sahi Ozan Orhon dile biri vardı, ne oldu ona??

Bilgisayar teknolojisi dünyayı nereye götürüyor?
Bence yavaş yavaş teknolojiden sıkılıp geriye gitme dönemi başlayacak. Sonunda bu
lap-top'ların, internet'in filan o kadar elzem şeyler olmadığı anlaşılacak. 2025'te
yeniden homo erektus'a dönüşmüş olacağız. (hem "homo", hem "erektus" nasıl oluyor
hiç anlamam ya?)


2004'TE POPÜLER KÜLTÜR

Pop Star yarışması nasıl bitecek?
Bence bundan böyle her meslekle ilgili yarışma düzenlenecek. En komik komedyen
yarışması? En iyi avukat yarışması? En iyi beyin cerrahını seçmek için doktorların
yarıştığını düşünsene?

Bayhan'ın durumu nasıl görünüyor?
Bayhan'lar ölmez/vatan bölünmez. Geçen gün bir yerde söyledim: "Sahneye çıkmadan
önce birinin kafasına odunla vurdum. Tahmin ediyorum ölmüştür. Jüri oradan bana bir
kanaat notu verir herhalde" diye?

Şimdi televizyonda yaşayan insanlar oluştu. BBG evinde yaşıyor, yarışarak
evleniyorlar.
Eskiden 'sevişerek evlenmek' diye bir tabir vardı. Televizyonda artık böyle şeyler
görmek istiyoruz.

Dizinden kurşunlanan kadınlar serisi sürer mi?
Yakalananların "Aklıma esti vurdum" dediğine bakılırsa bu, hepimizin başına
gelebilecek bir şey gibi görünüyor. Bu da çok can sıkıcı tabii?

Televole salgını sürecek mi?
Bu ara biraz duruldu gibi? Bence bunda MİT müsteşarının "Komünizm gelir" uyarısı
etkili oldu. MİT el koyunca dağıldılar. Herhalde insanlar "Komünizm geleceğine,
magazinden vazgeçelim" dediler.

Halkımızın Pınar Altuğ'dan, oynadığı roldeki gibi yaşamasını istemesi diğer
sanatçıları nasıl etkiler?
Allahtan ben hep kötü adam rollerinde oynuyorum. Gelip "Abi sen kötü adam taklidi
yapıyorsun, ama bayağı düzgün adamsın. Ne sahtekârlık bu" diye kızamazlar ya?

Hatıra yazıp itirafçı olmak eğilimi baş gösterdi bir de?
Müjdat Gezen'e çok acımasız davrandıklarını öğrendik sonradan işin aslı ortaya
çıkınca; ama doğrusu benim de ilk reaksiyonum şu oldu: Bir gün evde otururken "Yahu
ben kimlerle yatmıştım hanım? Ver şurdan bakiyim not defterimi" demiş sanki? Bu
herhalde bir sanatçı için yapılacak son şey olmalı? Ama biz işleri büyütmeyi
severiz. Ben de olayların üzerine biraz 'abartma tozu' serperim ki mizah çıksın.

Bir yandan buralarda çok muhafazakâr görünen toplum, bir yandan da reklamlarda kadın
bağını, prezervatifi görmeye başladı. Gelen seyircide, böyle bir açılıp saçılma hali
gözlüyor musun?
Orada benim ölçütüm şudur: Aile içinde konuşulamayacak bir şeyi sahneye taşımam.
Mahrem konular ne tonda konuşulabiliyorsa o tonda konuşurum.

Ama o ton reklamlarla, cinsel eğitim dersleriyle, internetle biraz genişlemedi mi?
Evet, ar damarına anjiyo yapıldı. Hani starlarda "Estetikse soyunurum" diye bir laf
vardır ya... Ben de öyle diyeceğim: Estetikse açılın?

Milli piyangoda büyük ikramiyeyi kazanacak şanslıya 2004'te 10 trilyonla ne
yapmasını tavsiye edersin?
Bakın hemen bir menü yazayım da ben hemen harcayıvereyim size o parayı? Hayaller
suya düşsün:
Ulus Maya'da bir daire : İki milyon dolar?
Bir Ferrari : 340 bin dolar? Ferrari'nin taşıt pulu: 9,5 milyar?
Ev içi mobilya, elektronik eşya, beyaz eşya vs.: 750 milyar da oraya gitti.
Biletin çeyrekse, para bitti bile? Devam edelim:
Bir tekne: Bir milyon dolar.
Yani bu hesapla evi, arabayı, tekneyi alıyorsun, Üçüncü taşıt pulunu aldığın zaman
para bitmiş oluyor. Hâlâ para arttıysa o da boşadığın eşin nafakasına gider.

Süreyya Ayhan Olimpiyat şampiyonu olabilecek mi?
Bence onun ikinci olması adettendir.


2004'TE CEM YILMAZ

2004'te Cem Yılmaz'ın heykeli dikilecek mi?
Geçen gün Engin Ardıç, "Oğlum Cem, yanlış yoldasın" diye yazmış. "Bu memlekette
heykelinin dikileceğini sanıyorsan, yanılıyorsun" diyor. Ben heykelimin dikileceğini
sanacak kadar geri zekalı değilim, bir? İkincisi, Allah insanın heykelini
diktirmesin, çünkü ne zaman heykelin dikilirse, o zaman kuşlar üstüne sıçar. Bu
kaçınılmaz bir denklem yani? O nedenle heykelle işimiz olmaz.

Vizyona giremeyen filmin Gora'ya ne olacak?
Benim en çok ilgimi çeken soru bu? 2004'te izleriz diye umuyorum.

Türkü kaseti filan çıkaracak mısın?
Böyle haberler çıkınca tüylerim ürperiyor: "Kaset çıkaracak." Bir an düşünüyorum,
"Yahu zevk benim değil mi, elime bağlama alır türkü söylerim, kaset yapar
çıkarırım." Bunu sırf serserilikten yapabilirsin. Ama o kadar kolay olmuyor işte?
"Türkülerimiz elden gidiyor"dan tut, "Senin üstüne vazife miydi"ye kadar
gidebiliyor. Öyle radikal değişiklikler pek sevilmez bizim memlekette? İşin tuhafı,
o radikal çıkış yaparak şöhret oluyorsun, sonra ciddi değişiklik istemiyorlar.

Saçını kazıttın diye herkes kazıttı, karizma yapmaya çalıştılar. Şimdi sen tekrar
uzatıyorsun, millet sonuç alamadan damdazlak ortada kaldı.
Bizim Cem Yılmaz'lığımız kellere yaradı. Beni kel zannettiler. Daha toplumumuz
dazlakla keli ayıramayacak durumda Can Bey?

Yılmaz Erdoğan'la ikili şov planlıyormuşsunuz?
Evet, dünya tarihini şöyle bir baştan değerlendirelim istiyoruz. Keşifler ve
buluşlar. Bunlar gerçekten nasıl yapıldı, filan? Aslında çok klişe bir şeydir. Ama
böyle iki kişinin başrolü paylaştığı çok sağlam skeçlerden oluşan kalabalık kadrolu
bir şey planlıyoruz. Atıyorum, Tao nasıl bir adamdı, karısıyla cinsel hayatı
nasıldı? Hem mimar, hem mühendis, hem ressam, hem bilgin olan Leonardo da Vinci bu
kadar mesleği nasıl yapabiliyordu? Böyle şeylerden yola çıkarak bir dünya tarihi
yapacaktık. Filmler karıştı araya? Erteledik. Ama Yılmaz'ın filmi de vizyona
girdikten sonra yaz sonu başlayabiliriz.

2004 için kabus senaryon var mı? Mesela savaş çıkmış yeniden askere çağrılmışsın ya
da bir gün şov yaparken seyirci akın akın dışarı çıkmaya başlamış gibi?
Valla en kötü senaryoya o kadar yakın bir hayat yaşıyorum ki? Bugün "Auto focus"
diye çok enteresan bir film izledim. Televizyonla şöhret olmuş, eğlence hayatı
içinde bir adamın 1978'de öldürülüşünün hikayesi? Orada görüyorsun ki, bir yanlış
anlamayla meşhur olabilirsin, sonra o seni şöhrete kavuşturan vesile yine
rastlantısal bir şekilde ortadan kalkabilir. Ve süper bir boşluğa düşüyor adam?
Perişan oluyor. Çalışmadığı zaman aç kalabilecek bir noktaya geliyor. Bu tür
mesleklerde bu türden bir kötü senaryo hiç de o kadar uzak değil. Onu hiçbir zaman
unutmadım. Ama bu nasıl göğüslenir, onunla ilgili hiçbir fikrim yok. Problem şurada:
Başkalarının ne dediği çok önemliyse sizin için o zor? Mesela sen, "Yerel bir
gazetede köşe yazmaya devam ederim" diyebilirsin, fakat başkaları bunu problem
yapıp, "Can'ı gördün mü abi, Konya Meram gazetesinde yazmaya başlamış" dedikleri
zaman senin için de problem haline geliyor. Bunu göğüslemek çok zor. Ben de hissiyat
olarak yarın limon satmaya başlayabilirmişim gibi geliyor, ama bu, herhangi birinin
limon satması kadar kolay absorbe edilemeyebilir.

Çok teşekkürler?
Bir dakika bir telefon geldi? (Telefonu açıyor) Ne, Mars'ta su mu varmış? Kuyu
suyudur o abi? (Kahkahalar?)

2004'TE BURÇLAR

Burçlara göre de bir gelecek yıl kehaneti yaptı Cem Yılmaz... Hepsine tek tek
tavsiyelerde bulundu.
Mesela Kova'lara "Akarken doldurun" dedi. Yengeçlere "Kabuğunuzu kırın..."
Futbol federasyonuna tavsiyesi ise şuydu: "Ligi iki takıma indirsinler. Aralarında
oynatsınlar."

Hiç yorum yok: