15 Haziran 2007

Adamin biri artik karisinin eskisi kadar iyi duymadigindan korkuyormus ve karisinin isitme cihazina ihtiyaç็ duydugunu düşünüyormuş. Ona nasil yaklasmasi gerektiginden emin degilmis. Bu durumu konusmak için aile doktorunu aramis; doktor adamin karisinin ne kadar duydugunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermis.
"Yapacagin sey su, karindan 40 adim ileride dur, normal bir konusma tonuyla bir şeyler söyle; eger duymazsa 30 adim ilerisinde ayni seyi tekrarla, sonra 20 adim; cevap alana kadar ayni seyi tekrarla."

O aksam karisi mutfakta aksam yemegini hazirlarken adam islemi uygulamaya koymus. 40 adim uzakliktan karisina normal bir konusma tonuyla seslenmis "Hayatim bu aksam yemekte ne var?" Cevap yok. Mutfaga biraz yaklasmis. Mesafeyi 30 adima indirmis ve soruyu tekrarlamis "Hayatim bu aksam yemekte ne var?" Gene cevap yok. Mutfaga biraz daha yaklasmis, mesafe 20 adim ve tekrar sormus "Hayatim bu aksam yemekte ne var?"
Hala cevap yok. Adam mutfagin kapisina gelmis artik mesafe iyice azalmis ve soruyu tekrarlamis "Hayatim bu aksam yemekte ne var?" Gene cevap alamamis.

Bu sefer karisina iyice yaklasmis ve ayni soruyu tekrar sormus "Hayatim bu aksam yemekte ne var?" "Hayatim besinci kez s๖ylyorum, Tavuk"

Belki de genelde düşündüğümüz gibi problem daima karsimizdaki kisilerde olmayabilir. Problemlerin sebebini biraz da kendimizde aramaliyiz. "Ayni dili konusanlar degil, ayni duygulari paylasanlar anlasabilir " Mevlana

Hiç yorum yok: